lördag 8 september 2012

Bio

Hej Lördag!
 
 
Jag gör något så ovanligt som ligger kvar i sängen just nu. Var uppe ganska tidigt och åt frukost med maken som sedan stack vidare för att fortsätta panelbyte på andra kåken. Kände mig så där halvrisig då jag vaknade och det är väl nu, efter några veckors blandning med andra människor, som infektionerna sätter igång. Hör att både sonen och ena dottern hostar och snörvlar. Hade dessutom en nätbaserad föreläsning om barnlitteratur som jag var tvungen att se så jag tog datorn och kröp ner i sängen igen. Föreläsningen är avklarad och nu kan jag ju lika gärna göra ett blogginlägg oxå när jag ändå ligger här.
I går kväll tog maken och jag med oss äldsta dottern till Gbg. Man träffas inte lika ofta nu när hon flyttat hemifrån så detta var riktigt trevligt. Först var vi på Trattoria da pasquale och åt middag. Jag åt en pastarätt med pestobaserad tomatsås, grönsaker och hyvlad pecorino på och de andra valde pizza. Sen promenerade vi den korta vägen bort till Bergakungen och såg Snabba Cash II. 


Jag gillar böckerna, jag gillade ettan och jag gillar Joel Kinnaman så detta var ett säkert kort. Det är skrämmande att detta faktiskt skildrar en verklighet, att det finns runt omkring oss och att människor lever i en sån värld med så mycket våld, droger och konspirationer. Att allt handlar om pengar.
 
Denna helg finns det egentligen jättemycket som hade varit roligt att göra. Bla Hem och villamässan i stan, Bra Mat mässan, Skördefesten i vår lilla stad i morgon, jag skulle behöva ut till havet och samla material för ett projekt, våra lavendlar behöver ner i gjorden etc. Sen finns det sånt som inte är fullt lika roligt men som måste göras som städning och tvätt. Det samlas liksom på hög när veckan varit så intensiv :(
Nä, dags att återgå till verkligheten.
 
Härlig lördag till er!!


4 kommentarer:

  1. Hej vännen. Så skönt att ligga kvar i sängen. Jag har fortfarande natt linnet på trots att klockan passerat halv ett. Boken du läser är jag precis klar med. Spännande, nog hennes bästa. Tänkte att usch ja det är verkligheten precis som i snabba cash. Har inte sett tvåan men precis som du läst böckerna. Skippa städningen i dag och ta tag i det i morgon i stället. Är det så att du bor i Skövde? Vi ska dit sista helgen i september med storebrors handbollsklubb. Har aldrig varit i Skövde. Kanske du kunde rekommendera någon restaurang till oss föräldrar. Vi brukar äta ute på lördagskvällen.
    Ha en go Lördag min vän. Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag bor inte i Skövde. Kommer du till Göteborgstrakten lovar jag att hjälpa dig ;)

      Radera
  2. Skönt att ligga kvar i sängen och ha det gott. Jag hoppas att förkylningen har gett med sig nu och att du mår bättre?

    Jag tillhör en av de där få tycks det som ännu inte har läst eller sett någon av Snabba Cash böckerna/filmerna. Kanske är det dags nu. Har bara hört positivt om dem.

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vet du...jag har faktiskt varken läst böckerna eller sett någon av filmerna! Men jag är nyfiken på dem så jag får väl ta mig i kragen en dag.
    Kram Jennica

    SvaraRadera