söndag 2 september 2012

Hus och recept!

Sköna söndag!!
 
Jag gillar söndagar. Ofta blir de mysiga och man börjar samla ihop sig inför kommande vecka. Jag har sällan eller aldrig jobbångest och kanske är det därför jag känner så.
I går var vi på kräftskiva igen och mumsade kräftor och räkor. Lite västerbottenpaj blev det oxå.
Idag tog vi en tur till Husknuten utanför Göteborg. Där finns flertalet visningshus från olika husleverantörer och det är både inspirerande och frustrerande på samma gång att gå runt där. Det finns ju sååååå mycket fint och läckert!!! Bilderna är tagna med mobilen och därför av rätt dålig kvalité.
 
Vilken fiffig idé att odla. Smidig arbetshöjd och snyggt. Jag skulle dock kunna tänka mig att ha det hela i betong för att slippa underhåll, men visst är det snyggt med det vita oxå. Det här ska jag lägga till ideér att förverkliga.
 
Ett av de nya husen som kommit upp sen vi var där sist. Kommer från Sköna Hus och detta hus hade jag kunnat flytta in i omgående. Inte för att jag älskar funkisstil utan för planlösningen och atmosfären i huset. Jag kände det med en gång jag steg innanför dörren, här kan jag bo!!!
 
När vi kom hem svängde jag ihop ett recept jag hittat HÄR. Jag har gjort några små förändringar i receptet jag följde. Jättegott och rekommenderas!
 
Kycklingröra
4 port
3 stKycklingfileér i bitar
1 röd paprika
3 dl grädde
1 tsk curry
1,5 tsk sambal oelek
1 dl mango chutney
2 vitlöksklyftor
Kycklingfiléerna brynes, lägg i en ugnsform. Salta & peppra. Bryn paprika och fördela detta över kycklingen.Vispa grädden, blanda i curry, sambal oelek, chutney och hackad vitlök. Klicka ut över kycklingen
In i ungnen 225 C, 25-30 min. Servera med ris och en sallad
 
Nu ska jag snart landa i soffan och hoppas på något trevligt att se på Tv. Önskar er alla en trevlig vecka!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar