fredag 11 januari 2013

Fredag!!

Redan fredag! Ekorrhjulet har nått sin vanliga hastig gissar jag :) Årets första arbetsvecka är över och den härliga ledigheten känns långt bort.


Idag köpte jag med tulpaner hem. Som jag skrev tidigare så är det så uppiggande och fräscht med snittblommor. Det blir liksom pricken över i:et. 
Nu är alla adventsstjärnor mm undanplockade och vanliga lampor tillbaka på sina platser.
Vi har fått snö igen. Överraskande nog började det snöa i går kväll och även i dag har det snöat. Rätt så lätt och inga mängder och visst är det trevligare med lite vitt ute än allt de grå.



Kommande dagar har jag mycket att ordna. Har en hel del att plugga och i morgon ska jag ta mig till andra sidan stora staden för att träffa en kursare och sätta ihop en redovisning vi ska presentera på torsdag. För på torsdag är det dags att styra färden mot småland igen och till tre dagar på universitetet. Avsluta en kurs och påbörja den sista av 13!!! Aldrig trodde jag väl att jag skulle ta mig hit.

Gokväll!

6 kommentarer:

  1. Härligt vännen!
    Jag är så glad för din skull. Att detta är världens bästa yrke vet du ju redan men jag hoppas att du efter din utbildning, eller redan nu känner att det är värt att läsa vidare. Jag önskar att man ständigt läste vidare i vårt yrke. Jag försöker vidare utbilda mig själv men det är inte alltid så lätt. Kom ner till Skåne och gör lite praktik hos mig :)
    Tulpaner tänkte jag också köpa men hittade inga som föll mig i smaken. Det får bli torget i morgon. Du det där ekorrhjulet hum jag har inte hittat dit ännu, har längtat efter fredag hela veckan.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Härligt med. Tulpaner och så kul att närma sig slutet på utbildningen du går. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Så skönt att vara så nära slutet på utbildningen!
    Håller med eng snittblommor, och vita tulpaner... gillar! Så smart att sätta dem i den vasen/ljuslyktan. För visst är det en sån från ikea? Den har jag också och nu ska jag nog härma dig någon gång?!
    Ha en trevlig helg!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Så vackert med tulpaner!
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Åhh, då är det ju inte mycket kvar att läsa då :)

    Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
  6. Hm... skrev här hos dig igår, men hittar inte hälsningen?
    Härligt att snart vara klar med utbildningen!
    Så fint med tulpaner. Har faktiskt härmat efter dig med att sätta dem i den ljuslyktan/vasen ;) Hoppas det var ok :)
    Ha en fortsatt fin lördagkväll!
    Kram /Maria

    SvaraRadera