tisdag 2 september 2014

Kanske är jag tillbaka!

Hej där ute!
 
Oj, vilken paus! I början av året gjorde jag senaste inlägget och nu har vi redan höst. Jag har helt enkelt inte fått till det. Nu gör jag ett nytt tappert försök. Jag tänkte göra en bildresumé av tiden däremellan med några korta rader bara. Fotona är av varierande kvalité, dvs både från iphonen och finkameran.
 
Vår lilla Thilda lämnade oss i februari, 15 år gammal. Ett tungt, men rätt beslut.

Maken och jag är på vin och chokladprovning i februari. En julklapp från äldsta dottern.

I slutet av februari börjar jag och mina nya kollegor starta upp den nya avdelning vi ska dra igång. Här är vi på IKEA och detta är bara hälften av alla våra kundvagnar. En jobbig, men extremt lärorik tid.

I februari hinner vi också med ett besök på matmässan "Passion för mat" i Eriksbergshallen i Göteborg.


En vårsöndag äter vi brunch tillsammans med ena dottern med sambo på Stora Holms säteri. Här huserar bla Katja Palmblad. Rekommenderas om du är i Göteborgstrakten.

Vi fortsätter våra vandring på Bohusleden och har idag klarat av fem etapper.

Genom denna vandring får vi se och uppleva många platser som vi troligen aldrig annars hade besökt. Detta är Jonsereds herrgård.

I slutet av våren vandrar vi den nya vandringsleden på Koön, intill Marstrand. Utsikten är underbar.

I maj säger jag upp mig för att byta skolenhet i augusti. Sista studiedagen tillsammans med de gamla kollegorna är en av aktiviteterna att pärla armband till förmån för Ung cancer.

Helgen efter midsommar kör vi ner till Skåne med vänner. Besöker bla Västra hamnen och Emporia.
 
Självklart passar vi på att svänga förbi Magasin 36. Vi var här även förra året och är du i Höganästrakten är detta ett måste.


Vi äter deras fantastiska lunchbuffé och shoppar i saluhallen.


Innan vi kör hemåt igen gör vi ett besök på Arildsvingård i just Arild. Där får vi en privat liten guidning och smakar gårdens viner.

I början av juli bokar vi hastigt och lustigt en resa till Santorini. Där har vi en underbar vecka tillsammans med våra 18 åriga tvillingar. Samlar massvis med energi och återvänder hem för att fortsätta semestern.


I slutet av juli tillbringar vi några dagar i båt med vänner på Sydkoster, längst upp i Bohuslän.

Här har vi fantastiska dagar med cykling runt ön, god mat, bad och avkoppling.

Sommaren har som säkert för många andra i år varit underbar. Vilken värme och jag som egentligen inte är en värmeälskare har njutit och fick nästa ångest då temperaturen sjönk så hastigt redan i augusti. Denna sommaren slog rekord i både solning och badtimmar för min del and I LOVE IT!!
 
För tillfället är jag hemma och sjukskriven och däckade alltså endast efter fyra veckor på nya jobbet. Lite vekt för att vara mig, men så blev det. Dessutom har jag för första gången i mitt liv tandvärk och vet ni, i morgon ska jag för första gången DRA en tand!! En visdomstand som gjort sitt.
 
Nu ska jag lägga mig i sängen och surfa runt bland alla härliga bloggar.
 
See You!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar