måndag 25 januari 2016

Att blogga om minnen

Att kalla sig bloggare är nog en överdrift. Jag tänker så ofta och jag v i l l verkligen, men det blir ju aldrig av. Nu sitter jag hemma i sängen med en släng av halsfluss och tänker ännu en gång att det där med blogg är ju så himla bra för att spara och samla sina minnen. Bara nu när jag letade bilder till detta inlägg så märker jag ju hur fort man glömmer och hur påmind av alla härliga saker man blir genom sparade foton. Tänk då vad trevligt det vore att kunna gå tillbaka i en blogg år efter år för att kunna återuppleva allt trevligt man faktiskt gör.
 
 
Det är ett år sedan ungefär sen sista blogginlägget, och det var ett filmtips. Inlägget där innan berättar om vår resa till Kina. År 2015 var ett bra år. Vardagslivet rullade på som vanligt. Under våren var maken och jag med vänner i Rom under fem dagar. En underbar stad. Jag blev verkligen överförtjust och skulle gärna resa dit igen.

 
Alla foton i detta inlägg är från vår vecka på Karpathos i Grekland. Denna lilla ö besökte jag och maken en vecka i september. Detta är nog första resan med enbart Iphonekamera.

 
Två besök till huvudstaden blev det under året. Ett tillsammans med kollegor och ett tillsammans med make och två döttrar. Malmö besökte jag också några gånger då vår yngsta dotter började studera där och numer är malmöbo.
Jag har så klart hunnit med mycket annat skoj också under året som gick och kanske kan jag finna inspiration att skriva om något av det i ett annat inlägg.....eller så dröjer det ett år ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar