fredag 29 januari 2016

Hästliv

Under större delen av min uppväxt var hästar mitt stora intresse. Jag började på ridskola som 7 åring och som 11 åring fick jag min första egna häst. Den sista sålde jag då vi väntade tvillingar och rollen som mamma till fyra små barn fick gå före hästägarrollen. Efter 28 års ålder har hästlivet varit sparsamt.
 
 
Nu har vi fått häst i familjen igen, 20 år senare. Vår äldsta dotter som också är den enda av våra barn som hållt hästintresset vid liv köpte sin första egna häst i höstas. Lilla söta Freja. På bilden är det dock vår yngsta dotter som är och hälsar på Freja för första gången. Så trots att jag inte själv är direkt inblandad i hästeriet igen, äldsta dottern är 25 år, så har jag ändå hästlivet på en armlängds avstånd. I vår när vädret är trevligare och jag lite modigare ska jag försöka sitta upp på den där lilla söta damen har jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar